» Neregulile din transportul maxi-taxi produc numai la Galati sute de miliarde de lei vechi "la negru".
» Banii se impart intre soferi, proprietari, operatori si beneficiarii de spagi, care intretin haosul.
Producerea accidentului de la Foltesti, soldat cu ranirea a 11 dintre pasagerii din microbuzul de la firma Sher Impex SRL, a fost favorizata de haosul din transportul maxi-taxi tolerat de Primaria Galati si Consiliul Municipal. soferul Cornel Neagu, care nu avea licenta pentru transport in afara orasului si e cercetat penal pentru vatamare din culpa, este in acest caz doar "acarul Paun", pentru ca principalii vinovati sunt edilii Galatiului. Concluzia spre care se indreapta ancheta inspectorilor de la Autoritatea Rutiera Romana este ca accidentul nu s-ar fi produs daca ar fi fost respectata legislatia. Practic, accidentul nu s-ar fi produs daca cele trei firme care detin licenta pentru transport maxi-taxi la Galati, Star 2005, ACJ Globe Tour si Sherr Impex, ar fi obligate sa respecte un minimum de reguli. "Daca fiecare firma ar fi fost obligata prin lege sa aiba propriul garaj, nu s-ar mai fi ajuns la acest gen de situatii. soferii practic pot sa foloseasca microbuzele oricand", a declarat seful ARR Galati, Benone Mihailuc. Haosul din traficul maxi taxi la Galati este tolerat pentru ca, prin evaziunea fiscala de 97%, sunt produse sume imense de bani negri, care sunt impartite de soferi, proprietarii de microbuze si operatori, dar ajung si in buzunarele celor de care depinde mentinerea haosului.
Galatiul este singurul mare oras in care traficul este dat peste cap de cele 850 de microbuze de transport persoane care circula pe arterele principale. In 2005, a fost organizata licitatia pentru 600 de microbuze, care a fost castigata de doi operatori, ACJ Globe Tour si Star 2005. In urma protestelor soferilor, au fost repartizate trasee