Să ajungi la vârsta asta şi să ai, în continuare o poveste care se vinde atât de bine este o uriaşă performanţă”, spuneau cei care s-au adunat aseară la scena amenajată în Parcul Izvor din Bucureşti, pentru primul concert pe care Madonna l-a susţinut în România. Sursa: Adrian ScutariuSursa: AP Photo
1 /.
Icon al anilor '80, care şi-a păstrat atât poziţia, cât şi cuvântul greu de spus în showbizul internaţional, Madonna fascinează încă miile de fani din România, deşi, după concertele unor „grei” ca Depeche Mode sau Rolling Stones la Bucureşti, mulţi au fost sceptici cu privire la succesul acestui eveniment. Asta pentru că, în ceea ce-o priveşte pe Madonna, „muzica nu a contat niciodată prea mult”, aşa cum par să fi căzut de acord criticii.
„Madonna este, în primul rând, un produs, şi aşa a fost dintotdeauna. În ce priveşte calitatea ei de trendsetter, nu ştiu dacă Madonna a fost vreodată cu adevărat aşa ceva pentru România. Sigur, femeile care aveau o tendinţă spre inde pen denţă şi o personalitate mai puternică se identificau cu ea. Există o categorie de fete, între 20 şi 30 de ani sau chiar spre 40, care o consideră un model, dar nu cred că este un număr cu adevărat semnificativ”, spune criticul Andrei Partoş.
„A contat prin legende”
„Popularitatea Madonnei în România nu atinge în niciun caz vârful Michael Jackson şi nu are fani atât de numeroşi şi de devotaţi cum avea şi are Depeche Mode. În mod constant, ea este asimilată în anii ‚80 muzicii de dans. Piese ca «Like A Virgin», «Open Your Heart», «La Isla Bonita» (aceasta în toate versiunile în care a fost cântată) s-au bucurat de mare succes în discoteci. Madonna a contat mai mult în mintea oamenilor cu legendele din jurul ei. Mă refer la toate controversele care au însoţit piesele, atât controversele sexuale, cât şi cele religioase. Nu pe Madonna o ascultai d