A trebuit sa moara Valeriu Lazarov pentru ca lucrurile sa se aseze la locul lor la Antena 1:-) Venirea la stiri a lui Gheorghe Voicu de la 7plus e un simptom ca Antena 1 isi cauta o identitate tabloida, dar coerenta, dupa intrarea in grila a doua talk-show-uri de succes, productie interna, la inceputul anului.
Pana la confirmarea oficiala a venirii lui Gheorghe Voicu - care va aparea, posibil, in orele urmatoare - sa ne uitam putin la grila celui mai profitabil asset media al familiei Voiculescu: lucrurile s-au petrecut oarecum pe dos decat la Prima TV, dar cu efecte asemanatoare. Daca televiziunea fondata de Cristian Burci a evoluat catre o identitate coerenta data de showurile de import aduse de ProSiebenSat.1, la Antena 1 incepem sa ne putem uita la o unique selling proposition asemanatoare, data de abordari tabloide productie interna.
Cum arata Antena prin 2003, cand incepea sa conteze cu adevarat in piata media? Sergiu Toader imprima o nota de cool la text-intensivul (pana atunci) Observator. In timp ce ‘desantul PRO TV’ (Toader, Enache, Mindruta, Gheorghe, Berecleanu, Zaharescu etc.) venea cu zgomot in presa si promisiunea unui public mai tanar insa, Valeriu Lazarov se re-omologa pe piata media romaneasca cu ratingurile de peste 20 de puncte atinse de Mircea Radu si Dan Negru. E foarte clar ca ‘Din dragoste’ avea cu totul alta destinatie (target market) decat interesantul, si totusi ratatul ‘Gheorghe’.
Nu e nici vina lui Valeriu Lazarov, nici a lui Sergiu Toader, ca lucrurile au stat asa. E vorba de oameni veniti din exterior , fiecare cu filozofia lui, diferita. Asa cum au fost, aceste mutari strategice au asezat Antena 1 pe locul pe care se afla azi. Acum insa asistam la crearea unei noi identitati, a carei sursa de inspiratie pare a fi mai putin inimitabilul OTV al lui Dan Diaconescu, cat abordarea tabloida specifica printul