Noul Saab 9-5 Sedan, ce va fi prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt, va ajunge in showroom-urile din Romania in primul trimestru din 2010.
La lansare, oferta de motoare in patru cilindrii cuprinde un motor turbodiesel de 2.0 litri capabil de 160 cp cu emisii CO2 de doar 139g/km si un motor turbo pe benzina de 2.0 litri furnizand 220 cp. Varful de gama de 2.8 litri V6 turbo capabil a genera 300 cp si un cuplu de 400Nm, va fi oferit exclusiv cu Saab XWD.
La scurt timp dupa lansare, se va mai introduce un motor micut de 1,6 litri turbo benzina capabil a furniza 180 cp si un motor de 2.0 litri BioPower alimentat cu bioetanol E85. Toate trasmisiile sunt cu sase trepte.
Sistemul de tractiune pe toate rotile Saab XWD, deja disponibil pe Saab 9-3, este oferit la lansare cu motorizarile turbo de 2.0 litri benzina, BioPower si 2,8V6. Disponibil intregii game este sasiul cu control adaptiv cu posibilitatea selectarii setarilor pentru sofer prin Saab DriveSense, sistemul de iluminare adaptiva Bi-Xenon Smart Beam si un tempomat adaptiv. Exista in plan doua variante de suspensii, adaptate direct din uzina la puterea motorului instalat si ambele disponibile cu setari pentru sasiu sport.
Stilizarea frontala este inspirata de conceptul Aero X. Partea frontala a noului 9-5 este definita de o grila adanca flancata de unitati optice curbate, “inghetate”. Suprafata vitrata este prezentata ca o unitate curbata unitara, parbrizul mascat si pilonii laterali dand cabinei semnatura specifica unui cockpit Saab. Pentru ochii specialistului, proportiile parbrizului si ale plafonului tradeaza reminiscente ale clasicului model de succes 900.
Caracterul dinamic al masinii este intarit de linia descendenta a tavanului care culmineaza cu puternicii stalpi posteriori alungiti ce sustin luneta. Energia latenta este dirijata de aparatoarele posterioare subtil inaltate deasup