In timp ce piata auto din Bucuresti si Ilfov este „dominata" de masini noi, cei din Transilvania aleg in continuare sa cumpere mai multe masini second-hand importate din Vest, potrivit unei analize realizate de ZF.
Capitala, care detine aproape jumatate din parcul auto national, continua sa fie motorul de crestere al pietei auto, alaturi de judetul Ilfov, in contextul in care in Bucuresti si imprejurimi se inregistreaza si cel mai mare venit mediu, potrivit unei analize a ZF.
Astfel, in Bucuresti, unde salariul mediu este estimat in acest an la 511 euro, potrivit Comisiei de Prognoza, s-au inmatriculat anul trecut de peste cinci ori mai multe masini noi decat second-hand anul trecut si de peste patru ori in prima jumatate a anului. In Ilfov, care este pe locul secund cu venituri de 500 de euro in 2009, inmatricularile de autoturisme noi au fost anul trecut de doua ori mai mari decat cele second, pondere care s-a mentinut si in prima jumatate a acestui an. In timp ce Capitala se mentine lider in ceea ce priveste vanzarile de masini, judetele cu venituri mari din Transilvania prefera cu precadere masinile second-hand importate din Europa de Vest.
O masina noua la patru vechi in Cluj
In judetul Cluj, cel de-al treilea judet in functie de veniturile estimate pe 2009, respectiv 380 de euro, situatia se schimba cu 180 de grade comparativ cu Bucurestiul. Daca in 2008 s-au inmatriculat 15.794 de masini second-hand si aproape 7.000 noi, in prima jumatate a acestui an s-au inregistrat de peste patru ori mai multe autoturisme la mana a doua.
Aceeasi situatie se repeta si in judetele Timis si Sibiu, in timp ce in Gorj raportul dintre masinile noi si cele second-hand se reduce 1 la 3 in 2009. In Dolj, unde anul trecut s-a oprit productia uzinei auto de la Craiova, in 2008 s-au inmatriculat 5.326 de masini noi si 6.896 la mana a doua. In prima