Piata locala a anvelopelor ar putea scadea in acest an la mai putin de 2 milioane de unitati, pentru prima data in ultimii trei ani, dupa ce vanzarile s-au redus cu 30% in prima parte a anului.
"Sunt reduceri ale volumelor in piata, dar acum nu mai exista scaderi chiar de 30% ca in prima parte a anului. In ultimele doua luni vanzarile sunt cu aproximativ 18% sub cele din 2008", a declarat Ovidiu Balan, directorul general al Goodyear Dunlop Romania.
In functie de procentele de scadere din prima parte a anului si de evolutia pietei de la inceputul semestrului doi, piata ar putea raporta un declin de circa 20% la final de an.
Goodyear Dunlop Romania a raportat pentru exercitiul financiar precedent vanzari de 67,2 milioane de euro, in crestere cu 17,5% fata de anul anterior, si un profit mai mic cu 45%, de 3,9 milioane de euro.
"In primele sase luni am mers in linie cu piata", a completat Balan.
Dupa ce anul trecut vanzarile de anvelope au ajuns la circa 2,4 milioane de unitati, in 2009 acestea ar putea cobori la mai putin de 2 milioane de unitati, chiar daca la inceputul anului 2009 jucatorii din piata previzionau o reducere a volumelor de doar 10-12%.
Evolutia retailului de anvelope nu este direct proportionala cu cea a vanzarilor de automobile din cauza ecartului de circa trei ani dintre momentul de achizitie si cel al nevoii de inlocuire. Astfel, cererea pietei este sustinuta in prezent de nevoia de inlocuire a masinilor achizitionate in urma cu 2-3 ani, cand piata auto a cunoscut cele mai mari cresteri, precum si de automobilele second-hand importate.
In primele sapte luni ale anului inmatricularile de automobile rulate au crescut cu 25%, la mai mult de 140.000 de masini, in timp ce inmatricularile de automobile noi au fost de 73.266 de unitati, cu 57% mai putine decat in acelasi interval din 2008.
Ponderea mai mare, de m