De la începutul acestui an, 34 de persoane au murit şi alte 84 au fost rănite în cele 67 de accidente grave în care au fost implicate microbuze. Poliţia Rutieră propune o examinare psihologică specială a şoferilor atestaţi pentru transportul de persoane. Numărul mare de persoane care şi-au pierdut viaţa în accidentele produse, în ultimele luni, de microbuze şi autocare a alarmat autorităţile. Poliţia spune că principala cauză a acestor tragedii este lipsa de experienţa şoferilor, la care se adaugă nerespectarea perioadelor de odihnă.
Citiţi şi:
Teroristul şoselelor Constanţa: Şoferii microbuzelor sunt stăpânii şoselelor Spectator în locomotiva morţii
O cale de rezolvare a acestor probleme ar fi, potrivit adjunctului şefului Direcţiei Poliţiei Rutiere (DPR), comisarul-şef Mihai Călin, schimbarea legislaţiei privind transportul public rutier de persoane.
„Noi am propus mai multe modificări ale legislaţiei în vigoare. În primul rând, ar trebui ca şoferii microbuzelor care transportă persoane să dea un examen psihologic special. Unii dintre aceşti conducători auto pot avea diverse boli care nu pot fi depistate la prima vedere. Ei nu conştientizează cu adevărat că prin acţiunile lor pun în pericol viaţa pasagerilor. În cazul accidentului produs săptămâna trecută în localitatea ieşeană Scânteia, şoferul număra banii unui client în timp ce traversa calea ferată”, a declarat comisarul-şef Mihai Călin.
O altă propunere legislativă se referă la posibilitatea Poliţiei de a controla şi operatorii de transport persoane, nu doar conducătorii
auto.
Bază de date cu şoferii profesionişti
În prezent, agenţii de circulaţie pot sancţiona şoferii doar pentru diverse abateri în trafic. Şi acest lucru se face cu dificultate, întrucât nu există o bază de date naţională care să poată da inf