Lucrările începute în 2004 sunt pe cale să fie finalizate. Deși au trecut printr-o perioadă de stagnare din cauza unor probleme tehnice, lucrările la Eurogara din Turnu Severin au fost reluate și vor fi gata la sfârșitul anului.
În vara anului 2004, se demarau lucrările pentru o nouă gară în Severin. Conform machetelor, clădirea urma să fie cea mai modernă stație feroviară din țară. Totuși, proiectul ajunsese în impas, din cauza costurilor uriașe pe care le-ar fi implicat construcția culoarului 8 european. Pentru mutarea liniilor și constrirea uneia de la zero, ar fi fost nevoie de aproximativ 20 de milioane de euro, în condițiile în care lucrarea a fost proiectată pentru 6 milioane. Aceste neînțelegeri au dus la abandonarea temporară a lucrărilor.
Lucrări reluate
După o întâlnire între prefectul județului și factorii de decizie în acest proiect, s-a ajuns la un compromis mai ieftin, care a dus la reluarea lucrărilor în această săptămână. „S-a modificat proiectul inițial în ceea ce privește culoarul 8 european, care s-a amânat, din cauza costurilor foarte mari. În proiectul refăcut, peronul se va face într-o soluție modificată și nu se va mai renunța la linia 1. Vestea pe care pot să v-o dau bucuros este aceea, că până la sfârșitul anului, gara Severin va fi gata”, ne-a spus Tibi Giuca, patronul de la Building Exim, constructorul gării. Astfel, deși proiectul inițial a fost refăcut, iar unele amenajări costisitoare nu vor mai fi finalizate, severinenii se pot bucura în sfârșit, de noua gară.
Chinul se termină
Până să devină cea mai frumoasă gară din țară, stația Severin este un adevărat chin pentru călători, care nu au o sală de așteptare cu minim de confort, iar întregul complex este un șantier imens. Toate aceste condiții grele vor dispărea la sfârșitul acestui an. Contactat telefonic, prefectul Ion Mâțu s-a declarat încântat de rezolva