Presedintele BRD-Societe Generale, Patrick Gelin, a afirmat ieri, in cadrul audierii in Comisia parlamentara de ancheta privind activitatea Ministerului Turismului (MT), ca banca pe care o reprezinta nu a avut niciun beneficiu din contractul cu aceasta institutie, contributia acesteia fiind dezinteresata.
Ministerul Turismului, condus de Elena Udrea, si BRD au semnat, in aprilie, un contract prin care turismul romanesc este promovat pentru o perioada de un an prin intermediul fostilor sportivi Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Gheorghe Hagi (care au un contract de exclusivitate bancara cu BRD). Campania ministerului se desfasoara sub sigla "Romania, land of choice".
Potrivit celor convenite, Ministerul Turismului se obliga sa promoveze marca, sigla si numele BRD. Practic, la finalul clipurilor din cadrul campaniei "Romania, land of choice" trebuia sa apara sigla BRD-Groupe Societe Generale.
Conducerea bancii a renuntat la acest lucru in prima parte a lunii august, iar sigla BRD-Groupe Societe Generale nu mai apare acum in aceste clipuri. Gelin, alaturi de mai multi directori ai bancii, a venit ieri in fata comisiei de ancheta care analizeaza contractele de sponsorizare ale Ministerului Turismului precizand ca la prima convocare de saptamana trecuta a fost in concediu si nu a putut da curs invitatiei. Gelin a mentionat ca proiectul cu Ministerul Turismului a presupus finantarea de catre banca a unor spoturi publicitare, fiind lansat, transparent, la 28 aprilie 2009.
"Contributia BRD in acest proiect a fost in intregime dezinteresata si este parte a modului in care BRD isi intelege responsabilitatea sociala. BRD nu a beneficiat in niciun fel, direct sau indirect, din participarea sa in acest proiect si este destul de clar ca, pentru BRD, a-si face publicitate in strainatate, prin intermediul unor televiziuni straine, nu ii ofera niciun fel de ben