Uzina Dacia, întreaga platformă industrială de la Mioveni şi fabricile furnizorilor de componente auto îşi reiau activitatea, luni, 31 august. Ele s-au aflat în revizie tehnică în luna august. Oprirea producţiei nu va afecta rezultatele financiare ale companiei, întrucât societatea a asigurat un stoc de maşini pe perioada inactivităţii pentru onorarea comenzilor de pe piaţa internă şi externă.
Uzina Dacia, întreaga platformă industrială de la Mioveni şi fabricile furnizorilor de componente auto îşi reiau activitatea, luni, 31 august. Ele s-au aflat în revizie tehnică în luna august.
Oprirea producţiei nu va afecta rezultatele financiare ale companiei, întrucât societatea a asigurat un stoc de maşini pe perioada inactivităţii pentru onorarea comenzilor de pe piaţa internă şi externă.
Activitatea uzinei a fost oprită timp de patru săptămâni, din data de 3 august. Toţi cei aproximativ 14 mii de angajaţi ai Dacia s-au aflat în concediu în acest interval.
În sectorul producţiei auto şi activităţile conexe lucrează aproximativ 220 de mii de oameni, potrivit estimărilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto din România.
România a urcat în 2008 cu o poziţie, pe locul 30, în topul marilor producători de vehicule. Ţara noastră s-a menţinut pe poziţia 14 în Europa, potrivit Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile.
În 2008, în România au fost produse 245.308 autovehicule, mai multe cu 1,5% faţă de anul anterior. Dintre acestea, 231.056 de unităţi au fost autoturisme, iar 14.252 vehicule comerciale.
Suedia s-a plasat în topul pe anul trecut imediat înaintea României, urmată la rândul ei de Uzbekistan, Taiwan şi Portugalia.
În clasamentul realizat de Organizaţia Internaţională a Constructorilor de Automobile sunt incluse 39 de state.
Primele trei poziţii sunt ocupate de Japonia, cu peste 11 milioane d