Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a suspendat licitatia pentru largirea la trei benzi a celui de-al doilea tronson al autostrazii Bucuresti-Ploiesti, „din motive tehnice si legislative", dupa ce departamentul de achizitii din cadrul Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) nu a consultat departamentul tehnic.
MTI cauta acum solutia tehnica si legala prin care largirea autostrazii sa se poata face cu aceiasi constructori care au lucrat si pana acum.
„Nu s-a gandit toata lumea la toate problemele de ordin legislativ si tehnic. De exemplu acolo era o problema de acces la autostrada - daca ar fi castigat altii, astia vechi (constructorii care lucreaza la primele doua benzi, n.r.) nu i-ar fi lasat sa foloseasca drumurile de acces, ceea ce inseamna ca ar fi trebuit sa sara peste autostrada ca sa ajunga la aliniamentul unde trebuie sa lucreze, lucru imposibil", a declarat Radu Berceanu, ministrul transporturilor, citat de Mediafax.
Potrivit unor surse din minister, in doua-trei zile va fi prezentata o noua solutie tehnica de largire la trei benzi, care sa nu mai necesite implicarea unor alti constructori decat cei care sunt deja pe santier. „In baza OUG 34 va putea fi aplicata procedura de negociere directa cu aceiasi constructori. Potrivit departamentului tehnic, largirea nu poate fi facuta de doi constructori, iar cei de la achizitii nu au luat in calcul acest lucru.
S-ar prelungi termenul de finalizare si ar fi mai scump", afirma surse din minister, care explica ca cei de la departamentul de achizitii ar putea fi trasi la raspundere pentru organizarea licitatiei.
In OUG 34, art. 122, litera b se precizeaza ca „din motive tehnice, artistice sau pentru motive legate de protectia unor drepturi de exclusivitate, contractul de achizitie publica poate fi atribuit numai unui anumit operator economic". @N_P