În timp de criză, originalitatea este o sursă nesecătuită de bani, mai ales dacă afacerea se face cu statul. Dovada o constituie un contract semnat de Comisia Naţională de Valori Mobiliare (CNVM).
Arbitrul pieţelor de capital din România a atribuit pe motive de "originalitate" o licitaţie a unei firme care a cerut mai mulţi bani, deşi criteriul de atribuire era "oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic". Pentru evenimentul "Reuniunea Comitetului Pieţelor Emergente al IOSCO" de la 4-6 noiembrie, CNVM a acordat organizarea firmei Ondine Travel& Events, care a pus pe masă o ofertă de 321.183 de lei, la care se adaugă o TVA de 61.024 de lei. În schimb, Marshal Turism a propus o ofertă de 315.725 de lei, plus o TVA de 59.988 de lei.
Reprezentanţii Marshal au contestat decizia la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), care a dat dreptate firmei şi a impus CNVM să reia departajarea de la propunerile de socializare ale participanţilor şi însoţitorilor lor. Din primele trei societăţi participante, Marshal Turism şi Media One au primit câte 5 puncte la numărul de programe propuse, iar Ondine Travel - 4,58. Toate cele trei firme au primit maximum de puncte la desfăşurarea şi integritatea activităţilor în programul general.
Mărul discordiei este cel de-al treilea punct, care se numeşte aşa: "Originalitate - se va ţine cont de punerea în valoare a specificului tradiţiilor şi culturii româneşti". La care CNVM a acordat exact zero puncte firmei Marshal şi câte 5 celorlalte două. Ceea ce a propulsat din nou Ondine Travel pe primul loc la general cu un total de 98,39 de puncte, Media One clasându-se pe locul doi, cu 95,67 de puncte, şi Marshal Turism pe locul al treilea, cu 95 de puncte.
DEPARTAJARE
"Am făcut contestaţii la un criteriu - originalitate, la care eu n-am auzit la viaţa mea. Putea