Spre deosebire de anii precedenti, tot mai multi designeri romani participa la targuri de fashion din Europa, creandu-se astfel imaginea unei scene fashion romanesti credibile chiar si in conditiile recesiunii.
Trei dintre designerii romani au povestit pentru Dupa Afaceri despre experienta lor la targurile internationale de moda si cum se pregatesc pentru targurile de la Paris si Londra din luna septembrie.
Maria Lucia Hohan participa de patru ori pe an la targurile mari internationale - de doua ori la targuri de genul Prêt-à-Porter din Paris si de doua ori la showroomuri private ce reunesc mai multi designeri si care organizeaza sesiuni de vanzari pentru clienti individuali. Designerul spune ca una dintre cele mai importante lectii pe care le-a invatat in urma experientei in strainatate este legata de campania de vanzare – „in primul rand se fac doua sedinte foto separate, una de imagine si cealalta pentru produse. Cataloagele de imagine, de produse, mostrele de materiale, listele de preturi trebuie sa fie prezentate
intr-un mod impecabil pentru a demonstra profesionalismul marcii - fiecare detaliu conteaza". Anul acesta designerul se pregateste din nou pentru participarea din septembrie la targul Prêt-à-Porter - sectiunea Atmosphere, la care a participat si in ianuarie. „Pregatesc de fiecare data o colectie destinata magazinelor – ceea ce presupune modele vandabile, cu preturi calculate considerand pretul final ce include si marjele practicate de fiecare retailer in parte, propun culorile sezonului, dar si culorile comerciale care stiu ca se vand bine in orice tara, indiferent de climat sau tipologie de client". Designerul spune ca, de exemplu, in Orientul Mijlociu, in tari ca Dubai si Arabia Saudita, clientii prefera culorile tari, puternice precum rosu, galben, mov electric, iar clientii din Scandinavia si Europa de Nord detesta bejul,