Celebrul smartphone iPhone, lansat în urmă cu doi ani, nu a ajuns până acum şi în China, o ţară cu un potenţial extrem de ridicat. Anunţul a venit abia astăzi, când operatorul telecom China Unicom a semnat un acord cu Apple pemntru comercializarea telefonului în următorii trei ani. iPhone va fi lansat oficial pe piaţa chineză în cel de-al patrulea trimestru al anului în curs, potrivit surselor din piaţă. Intrarea pe această piaţă va reprezenta un adevărat avantaj nu do
Celebrul smartphone iPhone, lansat în urmă cu doi ani, nu a ajuns până acum şi în China, o ţară cu un potenţial extrem de ridicat. Anunţul a venit abia astăzi, când operatorul telecom China Unicom a semnat un acord cu Apple pemntru comercializarea telefonului în următorii trei ani.
iPhone va fi lansat oficial pe piaţa chineză în cel de-al patrulea trimestru al anului în curs, potrivit surselor din piaţă.
Intrarea pe această piaţă va reprezenta un adevărat avantaj nu doar pentru operatorul telecom, care speră ca în acest fel să îşi sporească competitivitatea, dar şi pentru Apple, care va raporta, cel mai probabil, un boom al vânzărilor. Motivul: China este una dintre ţările cu cel mai mare număr de abonaţi, 687 de milioane, faţă de 270 milioane în Statele Unite.
Potrivit analiştilor Sanford C. Bernstein & Co., Apple ar putea vinde 2,9 milioane de terminale iPhone în China până la sfârşitul lui 2011.
Cu toate acestea, modelul de la Apple ar putea întâmpina o concurenţă destul de acerbă din partea rivalilor de la Nokia, care au deja tradiţie pe piaţa chineză.
iPhone a fost lansat, în cei doi ani de la apariţie, în 80 de tări şi a fost vândut în 26 milioane de unităţi. Cele mai multe au fost comercializare pe pieţele din SUA (49%) şi Europa de Vest (25%). Asia Pacific a adus doar 7% din vânzări, modelul fiind disponibil doar în Australia, India şi în provincia autonomă