În timp ce unii patroni decid să renunţe la anumite afaceri, din diverse motive, alţii le preiau şi le dezvoltă. Un exemplu în acest sens este franciza Casa şi Biroul care, în Craiova, a fost preluată de o fostă angajată.
Omul sfinţeşte locul. Acesta este proverbul care se aplică în cazul afacerii Casa şi Biroul din Craiova, care de anul acesta are un nou francizat - o persoană pentru care primul contact cu afacerea a fost în calitatea de angajat. „Primul meu loc de muncă a fost la Casa şi Biroul, în timpul facultăţii. Am lucrat acolo un an şi jumătate, începând din 2003, şi am plecat cu un gust amar pentru că la momentul respectiv nu înţelegeam ce înseamnă un business şi de ce lucrurile nu se întâmplau aşa cum doream eu“, a declarat Ana-Maria Cruceru, de 27 de ani, directoare la Casa şi Biroul Craiova, care a subliniat ideea că nu poţi conduce o firmă dacă nu ai experienţă ca angajat. Patru ani mai târziu însă, după ce a lucrat mai întâi pe marketing la o firmă de construcţii, ca şi contabil la o alta şi mai apoi ca partener, într-o afacere cu sisteme de învelitori metalice (care în perioada 2006-2008 a reuşit să ajungă la o cifră de afaceri de un milion de euro) a revenit la pasiunea iniţială - marketin-gul şi publicitatea. „Anul acesta renunţasem la ideea de agenţie de publicitate, însă mi s-a oferit ocazia să iau această franciză şi am acceptat. Întotdeauna mi-a plăcut marketingul. Chiar dacă atunci când mi-am ales meseria am optat pentru cea de contabil, mi-am jurat că nu o să fac asta şi că n-o să ignor pasiunea pentru marketing“, a afirmat Ana-Maria Cruceru, care a explicat că, în perioada în care a lucrat ca şi contabil, i se părea că se plafonează.
Curajul de a investi pe timp de criză
Când a apărut oportunitatea unei afaceri în domeniul publicităţii nu s-a dat înapoi, chiar dacă multe persoane se tem să investească într-o a