Dacă într-un articol anterior m-am referit, în general, la tentaţiile propuse de ediţia 2009 a Festivalului „George Enescu“, de această dată, apropiindu-se momentul deschiderii celor 28 de zile în care vom asculta muzică bună din cele mai diverse genuri şi epoci, oferită de nume mari ale artei interpretative internaţionale, mă voi opri asupra programului din primele zile, ca o propunere adresată melomanilor ce nu au optat însă pentru recitalurile, concertele şi spectacolele la care vor dori să se ducă în perioada respectivă. (...)
Prefaţat de o conferinţă de presă la care şi-au anunţat participarea ministrul culturii, Teodor Paleologu, şi directorul Festivalului, Ioan Holender, deopotrivă director al Staatsoper Viena, gongul inaugural va suna (la propriu) la 30august, la Opera Naţională Bucureşti, unde Teatrul „Capitole“ din Toulouse va prezenta recenta montare a operei enesciene Oedip, în regia lui Nicolas Joel, cu Franck Ferrari în rolul titular, evoluând în compania soliştilor teatrului- gazdă, bine cunoscuţi în rolurile respective, sub bagheta dirijorului Oleg Caetani. Începând de luni, 31 august, pe scena Ateneului vor evolua, sub genericul „Creaţia muzicală românească contemporană“, ansambluri şi solişti apreciaţi precum: trio „Contraste“, apoi pianistul Sorin Petrescu şi flautistul Ionuţ Bogdan Ştefănescu, apoi marţi, 1 septembrie, Bianca şi Remus Manoleanu, cvartetul „Florilegium“, formaţiile „Traiect“, „Devotio Moderna“, „Pro Contemporania“ sau „Hyperion“, pentru ca miercuri, Filarmonica din Iaşi să cânte sub bagheta unei femei-dirijor, Christina Drexel (Austria), în timp ce la ONB va avea loc cea de-a doua reprezentaţie cu Oedip, dar cu Ştefan Ignat în rolul principal. Pe podiumul Ateneului va fi aplaudată şi Filarmonica din Cluj, cu Sascha Goetzel la pupitru, solişti fiind saxofonistul francez Daniel Kientzy, de mulţi ani îndrăgostit de creaţia