Compania bulgara Darko, prin intermediul careia Kraft Foods a intrat pe piata inghetatei, a atacat puternic retailul in plin sezon: produsele Milka si cele din portofoliul Darko sunt in acest moment in circa 4.000 de magazine, avand aproape 20% din distributia producatorilor mari locali precum Betty Ice sau Top Gel, care ajung in 20.000-25.000 de puncte de vanzare.
Darko este al doilea mare jucator de pe piata inghetatei din Bulgaria si detine din acest an licenta pentru productia si distributia inghetatei Milka pe piata romaneasca. Produsele sunt aduse la nivel local din fabrica Darko din Bulgaria.
"Darko face marketingul pentru inghetata Milka distribuita in Romania, insa bineinteles ca noi urmarim performantele partenerului nostru legate de vanzari si mai ales ca strategia de promovare a produselor sa fie in acord cu politica noastra de brand pentru Milka", a declarat Cristina Pandaru, brand manager Milka in cadrul Kraft Foods Romania.
Duel intre giganti: Milka vs. Algida
Milka devine astfel un competitor puternic pentru inghetata Algida adusa in acest an pe piata locala de catre gigantul din industria bunurilor de larg consum Unilever.
Pana in 2009, Algida a testat piata timp de aproximativ doi ani printr-un parteneriat cu un importator independent, insa produsele au fost prezente doar in lanturile mari de supermarketuri si hipermarketuri.
Dupa lansarea oficiala pe piata a Algida, in luna februarie, produsele Unilever au devenit mult mai vizibile in comert, compania mizand si pe o promovare puternica a inghetatei prin investitii mult peste valoarea celor realizate de producatorii romani.
Pe segmentul premium al inghetatei activeaza in acest moment si Nestle Ice Cream, liderul pietei de profil, precum si majoritatea producatorilor romani, printre care Betty Ice, Top Gel, Kubo Ice (Amicii) sau Alpin. Piata locala a ing