Nu am condus încă următoarea generaţie Opel Astra, dar, după ce am testat noul Chevrolet Cruze, ne permitem un pronostic: compactul german va fi un automobil cel puţin destonic. Noul Chevrolet Cruze şi viitorul Opel Astra folosesc aceeaşi platformă tehnică. Una complet nouă, pusă la punct de autoritatea tutelară General Motors.
Desigur, până la momentul apariţiei pe piaţă a compactului german, sunt mari şanse ca Opel să nu se mai regăsească sub umbrela GM, dar odiseea vânzării producătorului din Rüsselsheim nu va afecta în nicun fel maşina care va fi expusă, luna viitoare, la Salonul Auto de la Frankfurt.
Întrucât am testat recent berlina Chevrolet (concurentă cu VW Jetta, Toyota Corolla sau Skoda Octavia), putem întrevedea şi cum se va prezenta, la întâlnirea cu destinul, ediţia 2010 a unuia dintre modelele cu cea mai mare priză la români. Foarte pe scurt: viitorul compact german va fi un automobil cel puţin destoinic.
Ergonomie aproape fără cusur
Estetic, Cruze este o reuşită. Şi nu numai pentru un model al unei mărci americane, produs în Coreea de Sud. Proporţiile sunt corecte, iar liniile moderne, atât la exterior, cât şi la interior. De altfel, multe dintre elementele din habitaclu amintesc atât de Opel Insignia, cât şi de Astra, bineînţeles.
O surpriză uriaşă poate fi considerată ergonomia aproape fără cusur a habitaclului. Scaunele, cel puţin, ni s-au părut unele dintre cele mai comode din câte am întâlnit până acum, indiferent de originea maşinii sau de plaja de preţuri.
Sigur, tapiseria putea fi mai plăcută ochiului şi palmei, dar, atâta vreme cât şezutul şi spătarul s-au împăcat atât de bine cu oasele şoferului, considerăm că se cuvine a face abstracţie de acest ”neajuns”.
Spaţiul în faţă e din belşug, dar, pe banchetă, se stă mai bine în alte păr