Haos pe calea ferată. Sute de călători au rămas joi noapte ore în şir în aşteptare în Gara Braşov, din cauza unei defecţiuni la sistemul de ghidare a trenurilor. Un echipament importat din Germania a cedat, astfel că angajaţii CFR au fost sculaţi din pat în miezul nopţii şi chemaţi la muncă, pentru a schimba macazurile manual. 15 trenuri au rămas blocate în gară iar alte zeci au ajuns la destinaţie cu întârziere
Când sistemul de ghidare a tre-nurilor se strică, nimic nu mai func-ţionează corect. Asta s-a întâmplat joi noapte în Gara Braşov. Sute de călători au aşteptat ore în şir ca trenurile aşteptate să ajungă pe peroane. Din jumătate în jumătate de oră, prin megafoane se mai auzea câte un anunţ de... întârziere. „Trenul din direcţia Sighişoara – Bu-cureşti va sosi în Gara Braşov cu o întârziere… necunoscută”. „Stau de 4 ore mintenaş aici. Trebuia să ajung la Constanţa acum. Şi tot la Braşov am rămas. Le arăt eu când oi ajunge la Constanţa”, a ameninţat unul din călătorii rămaşi fără răbdare. Ardelean de loc, bărbatul a început să urle prin gară. „Daţi drumul odată la trenuri!”. Alţi călători au adormit pe scaune sau chiar pe bagaje până ieri dimineaţă, când trenurile au fost repuse în mişcare.
Macazurile au fost schimbate manual
Defecţiunea s-a produs la sistemul de ghidare a trenurilor. „Pe la 22.30 s-au stricat două redresoare care alimentează bateria de la sistemul de ghidare a trenurilor. Defecţiunea s-a remediat vineri, la ora 6 dimineaţa”, a declarat Costache Nicolau, director Instalaţii Feroviare la Regionala Braşov.
Echipamentul a fost fabricat în Germania, iar pentru a-l repune în func-ţiune, a fost nevoie de aducerea redre-soarelor de la Lugoj. De joi, la ora 22.00, trenurile nu s-au mai mişcat din Gara Braşov. Aceste sistem ghida macazurile liniilor. În lipsa lor, CFR Infrastructură a fost nevoit să cheme de acasă