În lipsa susţinerii băncilor, companiile autohtone descoperă că emisiunile corporatiste pot fi o gură de oxigen care să le ajute să treacă peste criză. Emiterea de obligaţiuni corporatiste, o practică des întâlnită pe pieţele dezvoltate, începe, timid, să devină în România o metodă de a atenua impactul crizei. După ce, în iulie, Metro a devenit prima companie care a emis obligaţiuni denominate în lei, săptămâna trecută, 75% din acţionarii retailerul
În lipsa susţinerii băncilor, companiile autohtone descoperă că emisiunile corporatiste pot fi o gură de oxigen care să le ajute să treacă peste criză.
Emiterea de obligaţiuni corporatiste, o practică des întâlnită pe pieţele dezvoltate, începe, timid, să devină în România o metodă de a atenua impactul crizei. După ce, în iulie, Metro a devenit prima companie care a emis obligaţiuni denominate în lei, săptămâna trecută, 75% din acţionarii retailerului de electronice, electrocasnice şi IT Flamingo au aprobat o emisiune de obligaţiuni în vederea unei capitalizări suplimentare de până la şapte milioane de eu-ro, suma fiind destinată „dezvoltării viitoare a grupului şi trecerii cu bine peste perioada de criză“. Tot săptămâna trecută, grupul telecom RCS&RDS a publicat în Monitorul Oficial anunţul deciziei acţionarilor de a discuta, la 17 septembrie, majorarea capitalului social cu 207,8 milioane de lei, la 250 milioane de lei, „prin aporturi în numerar sau compensarea unor creanţe exigibile şi lichide asupra societăţii“. Contactaţi de Capital, reprezentanţii RCS&RDS nu au dorit să comenteze pe marginea deciziei. Cert este că, potrivit datelor depuse la Ministerul Finanţelor, operatorul de telecom şi cablu TV a încheiat anul 2008 cu datorii echivalente cu peste 350 de milioane de euro, la cursul actual, fiind una dintre cele mai îndatorate companii de pe piaţa autohtonă.
Cum se explică aceste perfor