Vrei să modifici un proiect de lege care afectează activitatea companiei tale? Apelează la o firmă de lobby, care să-ţi susţină, în mod profesional şi eficace, demersurile. Dacă în România nu există o legislaţie în domeniu, iar la nivel european încă se lucrează la un proiect-cadru, în SUA, activitatea de lobby este bine reglementată. „La Bruxelles există circa 18.000 de organizaţii care fac lobby. Piaţa americană, însă, este cu mult mai mare“, spune Radu
Vrei să modifici un proiect de lege care afectează activitatea companiei tale? Apelează la o firmă de lobby, care să-ţi susţină, în mod profesional şi eficace, demersurile.
Dacă în România nu există o legislaţie în domeniu, iar la nivel european încă se lucrează la un proiect-cadru, în SUA, activitatea de lobby este bine reglementată. „La Bruxelles există circa 18.000 de organizaţii care fac lobby. Piaţa americană, însă, este cu mult mai mare“, spune Radu Nicosevici, preşedintele Academiei de Advocacy, primul ONG cu acest profil din România. El îşi aminteşte cum a început: „În 2001, l-am cunoscut pe directorul de atunci al USAID (Agenţia SUA pentru dezvoltare internaţională), care mi-a sugerat să concep un proiect privind înfiinţarea unui ONG pentru promovarea activităţii de lobby. În final, am obţinut o finanţare de 30.000 de dolari“. Nicosevici a avut atunci şansa de a beneficia de consultanţă de la un lobbyist american, care fusese şi consultantul lui Borin Elţân. În prezent, el pregăteşte un proiect de trei milioane de euro, pe fonduri structurale, pentru profesionalizarea activităţii de lobby. Nicosevici explică faptul că activitatea de advocacy o include pe cea de lobby, aceasta din urmă constând în discuţiile care se poartă cu decidenţii politici. O campanie de advocacy, în schimb, presupune atât o analiză a legislaţiei naţionale, comparativ cu cea din alte ţări, constituirea unei coaliţii de