Furtuna declansata de criza internationala este pe cale sa bage în deriva santierul naval Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), o companie mixta detinuta de coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, cu 51% din actiuni, si statul român. Santierul a cerut, la începutul lunii iunie, o majorare de capital de 200 de milioane de dolari, menita sa-i sustina continuarea productiei.
Cum nici coreenii, nici statul român nu s-au grabit sa faca o asemenea injectie de capital, la sfârsitul lunii august DMHI are sanse sa intre în incapacitate de plata. Situatia este cu atât mai complicata, cu cât relatiile dintre cei doi actionari sunt extrem de tensionate, iar santierul are problem de lichiditati chiar si acum, în conditiile în care are de lucru la capacitate maxima, pâna la sfârsitul anului viitor.
"Statul român le-a dat un ultimatum coreenilor si le-a propus sa cumpere si restul actiunilor. Acestia au refuzat", spune Florian Marin, liderul de sindicat al DMHI. În viziunea sa, viitorul companiei este sumbru, iar singura solutie va fi disponibilizarea masiva a celor 3.800 de angajati si aproape 3.000 de subcontractori.
Daca cei doi actionari nu ajung rapid la o întelegere si nu-i aduc lichiditatile de care are nevoie, DMHI are sanse slabe sa supravietuiasca pe termen mediu. Din cauza crizei, vor ramâne pe linia de plutire doar acele santiere navale care au facut trecerea de la nave simple, cu valoare adaugata mica, la nave complexe.
DMHI nu a facut însa niciun efort sa-si schimbe strategia si se axeaza în continuare pe constructia portcontainerelor, pentru care nu mai are piata. De comenzi noi nici nu
poate fi vorba pentru moment. Ba, mai mult, i se micsoreaza si comenzile existente, iar compania risca serios sa se scufunde.
Cititi mai multe amanunte despre acest subiect în ultimul nu