Termenul de finalizare a ultimelor tronsoane din Autostrada Soarelui a fost anunţat de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, pentru 2011. Anunţul a fost făcut în luna martie a acestui an, odată cu semnarea contractelor de proiectare şi execuţie a tronsoanelor respective. Berceanu promitea atunci că de 1 Mai 2011 românii vor putea circula pe autostradă de la Bucureşti până la Constanţa.
Primul tronson, Cernavodă – Medgidia, în lungime de 19,3 km, adjudecat de francezii de la Colas, care vor primi pentru proiectare şi construcţie suma de 180 milioane de euro. Acesta este şi cel mai dificil sector, din cauza reliefului accidentat. Cel de-al doilea tronson, de la Medgidia până la Constanţa, are o lungime de 31,8 km şi va costa 168 milioane de euro, construcţia fiind încredinţată consorţiului italiano-german Astaldi – Max Boegl.
În urmă cu două luni de zile, Ministerul Transporturilor anunţa că proiectarea celor două tronsoane a fost finalizată şi că în luna august vor începe lucrările de construcţie propriu-zisă a autostrăzii. Luna august s-a încheiat şi lucrările nu au început, principala cauză fiind lipsa consultantului. Firma selectată iniţial, Mott McDonald, s-a retras din acest proiect fără a oferi explicaţii, drept care a fost organizată o nouă licitaţie. Fără consultant, lucrările nu pot începe, având în vedere că cele două proiecte sunt finanţate majoritar din fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană şi din împrumuturi externe.
Ca şi în cazul altor lucrări de infrastructură, tronsoanele de autostradă au fost şi ele ţinta arheologilor, care şi aici au găsit vestigii, pentru care sunt necesare formalităţi de descărcare de sarcini. (A.B.)
Termenul de finalizare a ultimelor tronsoane din Autostrada Soarelui a fost anunţat de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, pentru 2011. Anunţul a fost făcut în luna martie a acestui an, od