S-a visat la bordul locomotivei încă din fragedă copilărie. Cariera şi-a început-o pe locomotiva pe abur, după care este nostalgic. Acum îşi trăieşte bătrâneţea cu cele mai frumoase amintiri. Profil
NĂSCUT: 11 septembrie 1938, Arpaşul de Jos, judeţul Sibiu
FAMILIE: căsătorit, două fete
STUDII: Şcoala Profesională
Dacă meseria de mecanic de locomotivă nu ar fi existat, Bogdan Gherghe ar fi inventat-o. S-a născut la ţară, în satul Arpaşul de Jos, din judeţul Sibiu. Trenul a fost fascinaţia copilăriei sale. Pentru că locuia aproape de gară, ori de câte ori ştia că trebuie să treacă trenul alerga într-un suflet ca să vadă locomotiva.
Drumul nu a fost atât de uşor. Mai întâi a urmat Şcoala Profesională de lăcătuşi din Sibiu, la finalizarea căreia a fost repartizat la CFR Braşov, pe postul de lăcătuş. Avea doar 18 ani când a păşit pentru prima dată într-o locomotivă. În mai puţin de doi ani a fost repartizat în tagma fochiştilor şi se ocupa de întreţinerea locomotivei cu foarte multă pasiune.
A avut grijă de trenul lui Ceauşescu
La numai 20 de ani s-a hotărât să se înscrie la şcoala de mecanici de locomotivă, unde a luat examenul cu brio, dar l-au luat în armată. „ De reuşit, am reuşit la examen, dar m-au luat militar. Am stat un an şi jumătate în armată şi am fost detaşat la Constanţa şi apoi la Băneasa, unde am lucrat la remiza ministerială ca fochist. Acea locomotivă trasporta doar miniştrii şi secretarii de stat şi chiar şi pe Ceauşescu “, îşi aminteşte bătrânul.
Vremuri bune
În 1962, Bogdan Gheorghe a condus pentru prima dată locomotiva de tren, după ce, întors din armată, a urmat cursurile şcolii CFR şi a reuşit să-şi ia toate examenele. Superiorii săi au observat că este un mecanic serios şi bun şi, la doar doi ani, l-au avansat mecanic de locomoti