Adunarea Generală a Acţionarilor din cadrul Aeroportului Băneasa şi-a dat acordul pentru fuziune. Urmează ca şi acţionarii Aeroportului Otopeni să decidă în septembrie, spune Marin Anton, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
Citiţi şi:
Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea Aeroportului OtopeniOtopeni, pentru douã minute în beznãTudor Jidav este noul director al Aeroporului Internaţional Otopeni
Fuziunea este necesară pentru înfiinţarea, prin hotărâre de Guvern, a Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti. „Noua entitate va fi operabilă la începutul lui 2010“, spune Anton.
Pe Aeroportul Băneasa vor opera doar zborurile oficiale şi de business. Companiile low-cost vor fi mutate pe Otopeni. În urma fuziunii nu vor fi făcute disponibilizări.
Prima încercare de contopire administrativă a celor două aeroporturi a fost în 2007. Atunci, guvernul a aprobat hotărârea de înfiinţare a companiei, dar fuziunea a fost anulată pentru că proiectul includea şi un teren al societăţii Aviaţia Utilitară.
„Terenul este acum intabulat pe numele Aviaţiei Utilitare. Noul proiect nu îl mai include, cum s-a întâmplat în 2007“, explică Cosmin Barbu, purtător de cuvânt al Aviaţiei Utilitare.