Suntem în plin conflict la nivel global: lupta între print, televiziune şi mediul on-line. Voci autorizate fac previziuni despre cine va câştiga şi cine va pierde acest război. Cum vor arăta mediile de informare peste zece ani?
Ce va domina în obişnuinţele consumatorului de rând - media clasică sau aşa-numitele new media? Care este viitorul unor segmente care trec prin perioade critice în momentul de faţă, cum ar fi ediţiile print ale ziarelor?
EVZ încearcă să răspundă la aceste întrebări cu ajutorul unor specialişti care se află în branşă de peste zece ani, aşadar ştiu cum stăteau lucrurile în urmă cu un deceniu, şi probabil se vor afla pe baricade şi în următorii zece ani.
Predicţiile au o concluzie comună: indiferent de suportul pe care va circula informaţia (print, TV sau internet), creatorul de conţinut, jurnalistul, rămâne eroul principal al industriei.
„Vor exista ziare şi peste 10 ani”
CĂTĂLIN TOLONTAN, redactor-şef „Gazeta Sporturilor”: „În 1999, piaţa media era afectată, ca şi acum, de criză. Statul intervenea drept player incorect, decizând cine ia publicitate de la guvern şi cine, prin urmare, concediază mai puţini oameni. Astăzi, afacerile necurate se fac şi pe bani europeni, cei distribuiţi pentru publicitatea ministerelor, agenţiilor şi a diverselor proiecte. Asta mi se pare un pericol mai mare pentru media decât internetul. Pentru că, în materie de net, luptăm pe aceeaşi piaţă, inovăm, producem conţinut. Dar când ai de-a face cu un gigant politizat precum statul care se substituie legilor pieţei, competiţia se falsifică. Treaba noastră, ca jurnalişti, este să ne prezervăm profesia. Fără ea, site-urile de ştiri sau orice alte canale de informare vor fi stropitoare de mituri. Această meserie are viitor, asta ştiu sigur, restul e treaba oamenilor de afaceri, a publicului, a pi