Mâine se împlinesc 12 ani de când Prinţesa Diana şi iubitul ei, Dodi Al-Fayed, şi-au pierdut viaţa într-un accident de maşină petrecut la Paris, în noaptea de 30 spre 31 august 1997, la ora 00.22. Ancheta nu a eliminat toate dubiile. Din 1997, Mohamed Al-Fayed, tatăl lui Dodi Al-Fayed, îi ţine pe magistraţii britanici şi francezi în priză, intentând procese după procese. Miliardarul egiptean a acuzat Casa Regală de implicare în accidentul care a dus la moartea prinţesei, a fiului său şi a şoferului Henri Paul.
El susţine că prinţul consort Philip a dat ordin serviciilor secrete să îi ucidă pe cei doi. Acesta a acuzat serviciile secrete franceze că au cooperat cu cele britanice pentru a elimina „pericolul musulman din sânul Casei Regale britanice” şi a intentat proces împotriva lui Sir Paul Condon, fost şef al Scotland Yard, şi a asistentului acestuia, Sir David Veness, acuzându-i că nu au pus informaţii vitale la dispoziţia judecătorului francez Herve Stephan, cel care a analizat cauzele producerii accidentului în 1997.
Una dintre aceste informaţii, asupra căreia cei doi incriminaţi aveau cunoştinţă, se referea la o întâlnire care a avut loc între Prinţesa Diana, secretarul ei particular Patrick Jephson şi avocatul său, Lord Mishcon, în care aceasta le-a spus că are indicii că va fi ucisă. Din lipsă de alte probe şi indicii, judecătorul Herve Stephan a concluzionat că şoferul maşinii, Henri Paul, a fost singurul vinovat de producerea accidentului.
Premoniţiile prinţesei
În ancheta deschisă de către oficialităţile britanice, Mohamed Al-Fayed a furnizat şi alţi martori care au declarat sub jurământ că Lady Di nu avea premoniţii, ci indicii clare că se urmărea eliminarea ei fizică. „Era convinsă că va fi asasinată”, a declarat în faţa anchetatorilor omul de afaceri argentinian Roberto Deverik, un vechi priet