Dacă veniturile agenţiilor de turism sunt puse sub semnul întrebării anul acesta, turismul online este în plină dezvoltare, din ce în ce mai mulţi antreprenori orientându-se către acest domeniu. Dacă vesticii sunt familiarizaţi cu rezervările online, iar siteurile dedicate achiziţionării biletelor de avion sau camerelor de hotel sunt destul de numeroase, în România, acest segment de business este abia la început. Totuşi, pentru cei care au avut contact cu turi
Dacă veniturile agenţiilor de turism sunt puse sub semnul întrebării anul acesta, turismul online este în plină dezvoltare, din ce în ce mai mulţi antreprenori orientându-se către acest domeniu.
Dacă vesticii sunt familiarizaţi cu rezervările online, iar siteurile dedicate achiziţionării biletelor de avion sau camerelor de hotel sunt destul de numeroase, în România, acest segment de business este abia la început.
Totuşi, pentru cei care au avut contact cu turismul, demararea unei astfel de afaceri nu-i deloc grea. Este cazul lui Lavinius Marcu (27 de ani) şi Răzvan Roman (22 de ani), care în octombrie 2007 au făcut operaţional site-ul de rezervări hoteliere Captain Go. „Iniţial, era un proiect în care se prezentau unităţile de cazare. Noi le luam o taxă anuală pentru apariţia pe site, însă aşa nu a mers şi atunci ne-am regândit strategia“, spune Lavinius Marcu. Investiţia necesară demarării acestui proiect a fost de 15.000 de euro. Dar nu finanţarea a fost provocarea cea mare, ci sistemul informatic. „În cele mai pesimiste scenarii, credeam că vom face sistemul în patru luni, deşi ne aşteptam să-l terminăm în două. Am reuşit să-l finalizăm abia după nouă luni“, spune Marcu, adăugând că această întârziere este... oarecum standard.
Realizarea unei baze de date de hoteluri cât mai completă a fost pentru cei de la Captain Go un obiectiv uşor de atins, datorită particularităţilor si