Vanzari pe un trend pozitiv in prima parte a anului, un decembrie promitator, care anunta cresteri de 20% pe piata foto si un prim magazin Nikon in Romania, acestea au fost punctele cheie discutate impreuna cu reprezentantii Skin, companie specializata in distributie IT.
In primul semestru al acestui an, vanzarile Skin, unic importator al producatorului de echipamente foto japonez Nikon, au urmat un trend pozitiv.
“Anumite produse s-au vandut mai bine, altele nu. Dar, per total, au cunoscut un trend pozitiv. Iar daca anul trecut am avut o cifra de afaceri de 40 milioane dolari, in 2009, aceasta va fi cu siguranta mai mare, deoarece si gama noastra de produse s-a largit”, spune Radu Niculescu, brand manager Nikon.
Fata de anul trecut, in 2009 se observa o schimbare pe piata aparatelor foto, si anume trecerea de la aparatele compacte la DSLR (Digital Single Lens Reflex) cu obiectiv interschimbabil.
In 2008, afirma Niculescu, “din punct de vedere numeric, au avut de castigat aparatele compacte, insa valoric, DSLR-urile, fara indoiala”.
Piata, estimata la 200-300.000 unitati vandute anul trecut, va stagna, potrivit acestuia, in 2009.
“Anul asta ma astept sa nu creasca numarul de unitati, ci sa se schimbe valoarea produselor. Ma astept ca cei care si-au cumparat acum cativa ani de zile aparate compacte sa treaca acum pe DSLR si, implicit, sa creasca si aceasta piata”, considera brand managerul Nikon.
In plus, potential exista, dupa cum spune el, mai ales pentru ca Romania este o tara care creste foarte mult pe acest sector, ba chiar este al doilea stat din regiune, ca importanta, dupa Polonia.
De aceeasi parere este si Richard Leigh, director de dezvoltare Nikon in departamentul de imagine.
“Nici o tara din Europa de Est nu are potentialul pe care il are Romania. In zona, este una din cele mai importante piete ale noast