Dealerii autohtoni se aşteaptă de ani buni la o explozie a segmentului break. Cota de piaţă a acestuia se menţine însă la circa 5% din cauza concurenţei cu modelele SUV şi MPV. Break, Combi, Caravan, Wagon, Touring sau Estate, sunt doar câteva dintre multele denumiri pe care producătorii le-au dat vehiculelor derivate din sedanuri sau hatchbackuri, al căror unic rol era acela de a oferi posesorului cât mai mult spaţiu de încărcare fără a face mari compromisuri în privin�
Dealerii autohtoni se aşteaptă de ani buni la o explozie a segmentului break. Cota de piaţă a acestuia se menţine însă la circa 5% din cauza concurenţei cu modelele SUV şi MPV.
Break, Combi, Caravan, Wagon, Touring sau Estate, sunt doar câteva dintre multele denumiri pe care producătorii le-au dat vehiculelor derivate din sedanuri sau hatchbackuri, al căror unic rol era acela de a oferi posesorului cât mai mult spaţiu de încărcare fără a face mari compromisuri în privinţa confortului. Majoritatea clienţilor le preferă şi astăzi tocmai pentru această caracteristică, utilizându-le în special ca vehicul destinat vacanţelor.
Deşi cota acestui tip de vehicule nu a depăşit niciodată 6%-7% din piaţa autohtonă a autoturismelor, comercianţii au considerat tot timpul acest segment ca unul aflat în pragul exploziei. Din nefericire însă, odată cu avalanşa de SUV-uri compacte şi MPV-uri (Multi Purpose Vehicle), breakurile au început să piardă tot mai mult teren. În primul semestru din acest an, din totalul de 145.000 de autoturisme comercializate, doar ceva mai mult de 5.000 au fost break, iar dintre acestea, 3.400 au fost Logan MCV. „66,1% din segmentul breakurilor este deţinut în acest an de Logan MCV“, declară reprezentanţii Dacia, menţionând şi că anul trecut procentul deţinut de acelaşi model era de 73,2%. În afară de producătorul autohton, vânzări importante de astfel de vehicule au