Retailerul german, care in trei ani a ajuns cel de-al doilea operator de hipermarketuri dupa Carrefour, a investit anul acesta 30-40 mil. euro, in timp ce competitorii reduc ritmul expansiunii.
Kaufland a deschis al 42-lea hipermarket al sau cu discount la finele saptamanii trecute, la Slobozia, ajungand astfel la investitii in expansiune de 30-40 mil. euro in acest an, pe lista oraselor fiind si Bucuresti si Resita.
Compania i-a devansat astfel, ca valoare a investitiilor din acest an, pe cei mai mari doi competitori ai sai, Carrefour si Real, care in 2008 au investit fiecare circa 150 mil. euro in extindere. Anul trecut, Kaufland a deschis 7 magazine, prin investitii medii de 8-10 mil. euro pe unitate.
Investesc mai putin in promovare
In acest an, Carrefour a deschis un singur hipermarket, in Bucuresti, prin investitii de circa 20 mil. euro, similare celor realizate de Real Hypermarket in acelasi interval.
Kaufland s-a impus pana acum pe piata datorita expansiunii, insa a mizat foarte putin pe promovare, spre deosebire de Carrefor si Real. El este cel mai discret retailer din sectorul alimentar, reprezentantii companiei refuzand sa dea interviuri in presa sau orice detalii legate de planurile de expansiune ale retelei.
Anul trecut, compania a raportat la Ministerul de Finante o cifra de afaceri de 778 mil. euro, cu 38 de unitati operationale, si un profit net de 3,7 mil. euro.
In ultimii doi ani, operatorul si-a finantat expansiunea din resurse proprii si prin contractarea unui credit de 100 mil. euro de la BERD (Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare) in 2007.
In acest an retailerul a obtinut un al doilea credit de la BERD, de 150 mil. euro, pentru proiecte de expansiune de 300 mil. euro in Romania si Bulgaria.
Pe piata locala, aceasta va finanta intrarea Kaufland in 20 de orase mici cu putere de cum