Branding - un termen puternic şi foarte uzitat de ceva vreme. Toată lumea vorbeşte despre brandingul de ţară, despre felul în care trebuie să ne promovăm imaginea în străinătate şi despre cum trebuie să fim percepuţi de către străini, despre ce trebuie să le spunem, să le arătăm, pentru a-i convinge să vină la noi. O idee care, până acum, nu a fost luată în considerare este promovarea României ca destinaţie MICE. Termenul defineşte „Meeting, Incentive
Branding - un termen puternic şi foarte uzitat de ceva vreme. Toată lumea vorbeşte despre brandingul de ţară, despre felul în care trebuie să ne promovăm imaginea în străinătate şi despre cum trebuie să fim percepuţi de către străini, despre ce trebuie să le spunem, să le arătăm, pentru a-i convinge să vină la noi. O idee care, până acum, nu a fost luată în considerare este promovarea României ca destinaţie MICE. Termenul defineşte „Meeting, Incentives, Conferences and Exhibitions“, adică partea de turism de afaceri care include întâlnirile de afaceri, turismul motivaţional, conferinţele şi expoziţiile. Acest tip de turism atrage sume uriaşe, care se ridică la 30 de miliarde de dolari anual. Oraşele care atrag cele mai multe evenimente sunt Paris şi Viena (139 în 2008), urmate de Barcelona (136). De altfel, pe primele zece poziţii în topul destinaţiilor MICE se găsesc opt oraşe europene. Dintre acestea, unul singur din Europa Centrală şi de Est: Budapesta, cu 95 de evenimente anual. Fiecare participant la aceste evenimente cheltuie la destinaţie de patru-cinci ori mai mult decât un client aflat în vacanţă, iar aceste sume merg nu doar către hotelul sau locaţia în care are loc evenimentul, ci şi către firme de transport, restaurante, muzee, centre comerciale, magazine cu suveniruri şi obiecte de artizanat locale. Din păcate, România şi Bucureştiul nu se află, deocamdată, printre aceste dest