Cu afaceri de 4,42 mil. euro, Ogilvy PR este liderul pieţei
BDR a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri de 0,68 mil. euro, la 1,30 mil. euro
Cu toate că pentru PR, companiile alocă bugete destul de mici, iar sfârşitul lui 2008 a fost marcat de criza economică, unele agenţii din industria locală de relaţii publice au reuşi anul trecut să îşi dubleze afacerile. În această piaţa, criza şi reducerile de bugete au fost resimţite doar de anumiţi jucători din piaţă care au raportat o diminuare a afacerilor, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Afaceri duble pentru Ogilvy, McCann, Nicola Porter Novelli şi Lowe
Afacerile Ogilvy PR, McCann PR, Nicola Porter Novelli şi Lowe PR aproape s-au dublat anul trecut, în comparaţie cu 2007. Ogilvy PR a avut afaceri de 4,42 milioane euro, faţă de 2,25 milioane euro în 2007. Cifra de afaceri a McCann PR a avansat cu 94% de la 0,83 milioane euro, la 1,61 milioane euro, potrivit datelor oferite de agenţie la solicitarea Curierului Naţional.
Nicola Porter Novelli a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 3,76 milioane euro, comparativ cu 1,52 milioane euro în 2007, iar Lowe PR a afişat afaceri în creştere cu 40 milioane euro, de la 0,54 milioane euro în 2007, la 0,94 milioane euro în 2008.
Agenţiile lansate în ultimii 2 ani au avut de asemenea un an bun, reuşind să devanseze jucători vechi din piaţă. Astfel, GMP PR a avut afaceri de 1,55 milioane euro, Rogalski Grigoriu de 0,796 milioane euro, iar Saatchi&Saatchi PR, care are personalitate juridică din luna aprilie a anului trecut, a afişat o cifră de afaceri de 0,415 milioane lei.
4ACE, scădere de 43,7%
BDR Associates a consemnat cea mai mare scădere a cifrei de afaceri ca valoare, de 0,68 milioane euro, de la 1,98 milioane euro, la 1,61 milioane euro. De asemenea, agenţia 4ACE