Creşterea popularităţii Dacia pune probleme vânzărilor Renault. Aşa susţine Wall Street Journal, care spune că volumul vânzărilor Renault a fost susţinut în acest an de cererea ridicată din Europa pentru marca românească low-cost Dacia.
Creşterea popularităţii Dacia pune probleme vânzărilor Renault. Aşa susţine Wall Street Journal, care spune că volumul vânzărilor Renault a fost susţinut în acest an de cererea ridicată din Europa pentru marca românească low-cost Dacia.
Wall Street Journal precizează însă că modelele mai scumpe ale grupului francez Renault rămân fără clienţi. "Creşterea popularităţii acestor maşini - care nu oferă în pachetul de bază direcţie asistată, geamuri electrice sau aer condiţionat - determină noi dificultăţi pentru alte divizii Renault. Analiştii consideră că Daciile ieftine, ale căror preţuri au fost reduse şi mai mult de pachetele de sprijin de la guverne, au schimbat aşteptările pieţei în ceea ce priveşte preţurile automobilelor şi au tras din vânzările modelelor mai scumpe ale Renault", potrivit publicaţiei americane citate.
Vânzările Dacia au crescut cu 18% în primele şapte luni, faţă de perioada similară din 2008. Este vorba de un avans mai puternic decât al oricărui alt model Renault.
Vânzările modelelor Sandero şi Logan în Franţa au urcat cu 58% în luna iulie, în timp ce piaţa auto franceză a crescut cu numai 3,1%.
Dacia devine astfel a opta marcă de pe această piaţă în funcţie de vânzări, depăşind constructori precum Fiat sau chiar Nissan, partenerul de alianţă al Renault.
În Germania, notează Wall Street Journal, vânzările Dacia au "explodat" cu 346% în primele şapte luni ale acestui an, datorită programului Rabla în varianta germană.
Vânzările Dacia merg bine şi în Franţa. Un vânzător de la un dealer de lângă Paris spune că există atât de multe cereri pentru Sandero, încât nu poate garanta cl