O cititoare a ziarului „Adevărul“ a trimis ieri pe adresa de e-mail a redacţiei un mesaj mai neobişnuit. Andreea Constantinescu, în vârstă de 24 de ani, din Capitală, ne-a mărturisit că a găsit un plasture într-un borcan de ciuperci.
Bucureşteanca a cumpărat, în urmă cu zece zile, două borcane de ciuperci de la hipermarketul Real din cartierul Vitan, pentru care a mai primit un borcan gratis.
Toate bune şi frumoase până marţea trecută, când bucureşteanca a vrut să gătească paste cu legume. „Am pus pastele la fiert şi când am deschis borcanul de ciuperci mi s-a făcut rău instantaneu“, îşi aminteşte tânăra.
Deasupra ciupercilor, băltea un pansament folosit. Andreea nu a sesizat, până în prezent, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). „Am fost ocupată cu serviciul şi nu am mai apucat să fac plângere“, spune fata.
Importatorul este responsabil
Contactat telefonic, Paul Anghel, consilier ANPC, a declarat că în cazul de faţă, în care borcanul era sigilat, nu Real-ul este de vină, ci importatorul, fiind vorba de o firmă de ciuperci din străinătate. „Teoretic ar trebui să fie sancţionat producătorul sau ambalatorul, dar având în vedere că ei sunt din străinătate, importatorul este resposabil“, a sublliniat Anghel.
El a recomandat, totuşi, ca cei care au probleme de acest gen să nu ezite să contacteze ANPC pentru a se evita cazurile în care alte persoane să fie afectate.
„Real-ul nu îşi asumă responsabilitatea în acest caz, deoarece borcanele vin sigilate la noi. La fel de bine cum a ajuns acest borcan la hipermarketul nostru putea să fie comercilizat în altă parte“, a declarat Adriana Piţa, directorul Departamentului de Comunicare de la Real.
„Ciupercile nu sunt puse în borcane de oameni“
De cealaltă parte, directorul de vânzări al ciupercilor Victory în România, Gabriel Albu, a declarat pentru „Adev