Grupul francez Auchan, prezent şi pe piaţa din România, a raportat venituri în creştere uşoară în primele şase luni ale anului, în ciuda situaţiei economice dificile. Potrivit raportului financiar aferent primei jumătăţi a anului, grupul francez a raportat un avans de 0,4% a veniturilor, la 18,8 miliarde de euro, faţă de 18,6 miliarde de euro, în aceeaşi perioadă a anului trecut. Franţa a generat cea mai mare parte a veniturilor, 47% din total. În ciuda crizei financiare,
Grupul francez Auchan, prezent şi pe piaţa din România, a raportat venituri în creştere uşoară în primele şase luni ale anului, în ciuda situaţiei economice dificile.
Potrivit raportului financiar aferent primei jumătăţi a anului, grupul francez a raportat un avans de 0,4% a veniturilor, la 18,8 miliarde de euro, faţă de 18,6 miliarde de euro, în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Franţa a generat cea mai mare parte a veniturilor, 47% din total. În ciuda crizei financiare, veniturile realizate de restul statelor în care grupul este prezent au crescut de la 50%, în 2008, la 53%, în acest an. Cea mai bună evoluţie a vânzărilor a fost astfel înregistrată în Europa Centrală şi de Est, dar şi în Asia.
Profit operaţional şi investiţii în scădere
Proftul operaţional al grupului de retail a scăzut cu 16,2% în perioada analizată, la 155 milioane de euro, de la 185 milioane de euro în urmă cu un an.
Potrivit raportului financiar, investiţiile grupului au scăzut în primele şase luni ale anului cu 24%, la 632 milioane de euro. Mare parte a investiţiilor au fost direcţionate către pieţele principale pe care activează grupul, respectiv Franţa, Europa de Vest şi Europa Centrală şi de Est.
Hipermarketuri şi supermarketurile, cele mai profitabile în business-ul Auchan
Lanţul de hipermarketuri Auchan (479 de unităţi în 12 ţări) a adus grupului venituri de 14,9 miliarde eu