PIERDERI l Traficul de minereuri pe canalele navigabile din România a scăzut în august cu 47%
Traficul total de mărfuri realizat pe canalele navigabile în luna august a fost de 1,65 milioane de tone tone capacitate, cu 42% mai mic comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, când valoarea era de 2,84 milioane de tone. O scădere drastică, de 47%, s-a înregistrat în ceea ce priveşte volumul de minereuri de fier şi fier vechi tranzitat pe canale, care a ajuns la numai 263.000 de tone, după cum a anunţat ieri conducerea Administraţiei Canalelor Navigabile (ACN).
Cauza principală o reprezintă boicotul impus de combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi (fostul Sidex), care preferă să utilizeze portul bugăresc Burgas, în locul Portului Constanţa.
Decizia celor de la ArcelorMittal, care este investigată şi de Consiliul Concurenţei, a afectat serios şi afacerile celui mai mare operator portuar din Constanţa, Comvex. “Este o contraperformanţă economică notabilă, din moment ce Portul Constanţa poate procesa şi 60.000 de tone de minereu pe zi, iar la Burgas, în 40 de zile nu s-a putut asigura decât un flux total de 130.000 de tone. A compara Portul Constanţa cu cel de la Burgas e ca şi cum ai asemui o locomotivă cu o bicicletă. Sigur, bicicleta poate fi o alternativă, dar nu poţi merge cu ea cu 100 km/oră”, a declarat pentru Gândul directorul general al Comvex, Viorel Panait. (A.B.)
PIERDERI l Traficul de minereuri pe canalele navigabile din România a scăzut în august cu 47%
Traficul total de mărfuri realizat pe canalele navigabile în luna august a fost de 1,65 milioane de tone tone capacitate, cu 42% mai mic comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, când valoarea era de 2,84 milioane de tone. O scădere drastică, de 47%, s-a înregistrat în ceea ce priveşte volumul de minereuri de fier şi fier vechi tranzitat pe canale, care a ajuns la