Wu Xing, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata serviciilor de livrare la domiciliu din Romania, are in acest an o preocupare atenta pentru “conservarea cotei de piata”, in contextul in care industria de profil din Romania este extrem de competitiva, jucatorii, indiferent de tipul mancarii, luptandu-se pentru “delectarea” aceluiasi client, crede Sabin Cernea, presedinte CSC Exim 92, compania care detine brandul Wu Xing.
Opt angajati, o singura bucatarie si cinci autoturisme pregatite pentru livrarea mancarii - aceasta a fost reteta initiala de afaceri pentru Wu Xing. Brandul a fost lansat in urma cu 10 ani cu o investitie intiala de 60.000 de dolari, restaurantul inregistrand in primul an de activitate peste 5.000 de clienti.
La mai putin de trei ani de la lansare, investitia in afacere a fost amortizata, compania reusind sa treaca pe profit, iar 2008 a fost anul in care cifra de afaceri a companiei a depasit pentru a doua oara consecutiv 2 milioane de euro.
In primul semestru al acestui an, vanzarile Wu Xing au inregistrat o usoara scadere, atingand valoarea de 3 mil. lei, pe fondul climatului economic dificil, a declarat, pentru Wall-Street, Sabin Cernea.
“Baza de clienti s-a micsorat putin, frecventa comenzilor este mai mica, insa valoarea comenzii a ramas neschimbata , ceea ce ne arata ca avem un nucleu de clienti fideli si, deopotriva, ca meniurile sunt concepute adaptat acestei perioade”, spune Sabin Cernea.
Potrivit acestuia, primele scaderi ale cererii pe piata serviciilor de livrare la domiciliu au aparut in luna februarie a acestui an, insa Wu Xing “a simtit” criza abia incepand cu luna aprilie.
Pentru acest an, Wu Xing estimeaza o scadere a vanzarilor de aproximativ 10%, pe fondul actualului context economic.
“Cred ca, la fel ca alte organizatii, suntem, mai intai preocupati de controlul costurilor si