Creşterea popularităţii automobilelor cu propulsie hibridă va conduce la o criză a metalelor rare utilizate pentru construcţia motoarelor electrice şi bateriilor acestor autoturisme, dar şi la producţia unei game largi de electronice şi bunuri de consum, potrivit Mediafax.Popularul model hibrid Prius conferă Toyota poziţia de lider global al pieţei automobilelor care consumă în paralel carburanţi tradiţionali şi energie electrică, însă grupul japonez, asemenea altor mari con
Creşterea popularităţii automobilelor cu propulsie hibridă va conduce la o criză a metalelor rare utilizate pentru construcţia motoarelor electrice şi bateriilor acestor autoturisme, dar şi la producţia unei game largi de electronice şi bunuri de consum, potrivit Mediafax.
Popularul model hibrid Prius conferă Toyota poziţia de lider global al pieţei automobilelor care consumă în paralel carburanţi tradiţionali şi energie electrică, însă grupul japonez, asemenea altor mari constructori auto care intră pe acest segment, a devenit vulnerabil la o criză a ofertei de elemente rare, anticipată de experţi.
China, principalul exportator de elemente rare
China, care domină piaţa globală a metalelor rare, a limitat exporturile acestor materii prime, deşi cererea mondială creşte mai repede ca niciodată.
Cererea mondială pentru astfel de minereuri, care reprezintă 15 din cele 117 elemente cuprinse în tabelul periodic al lui Mendeleev, va depăşi oferta cu circa 40.000 de tone pe an în următorii ani, dacă nu sunt descoperite şi dezvoltate surse noi semnifciative de producţie.
Niobiul, Terbiul şi disprosiul
Unul dintre cele mai importante minereuri rare care ar fi afectate de o astfel de criză este niobiul, component cheie al unor aliaje folosite pentru producţia de magneţi foarte puternici, dar şi foarte uşori, utilizaţi pentru