Contractele cu statul le asigura antreprenorilor romani din constructii profituri de zeci de milioane de euro.
Proiectele de reabilitare de drumuri din tara le-au adus anul trecut lui Nelu Iordache (Romstrade Giurgiu), Dorinel Umbrarescu (Spedition UMB) si Theodor Berna (Tehnologica Radion) incasari de peste 570 mil. euro, adica 4% din valoarea totala a pietei de constructii din 2008.
Astfel, structura topului celor mai mari firme de constructii realizat de ZF, in care lideri sunt firmele implicate exclusiv in lucrari de infrastructura, contrazice evolutia pietei din ultimii ani, cand motorul de crestere a fost sectorul imobiliar - locuinte, spatii de birouri sau centre comerciale.
Laurentiu Plosceanu, presedintele Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii, afirma ca majoritatea companiilor care se afla acum in top 10 au fost sprijinite politic in ultimii ani si au castigat numeroase contracte de reabilitare a drumurilor nationale.
Compania Romstrade din Giurgiu, controlata de Nelu Iordache, omul de afaceri care detine si operatorul aerian low-cost Blue Air, a ajuns de la afaceri de 18,5 mil. euro in 2006 la aproape 220 mil. euro anul trecut.
Romstrade a castigat mai ales in timpul mandatului lui Ludovic Orban (PNL) la Ministerul Transporturilor mai multe contracte cu o valoare totala de peste 650 mil. euro.
Si businessul detinut de Dorinel Umbrarescu (Spedition UMB) s-a majorat doar anul trecut de peste patru ori, la aproape 180 mil. euro.
Dincolo de rulajul anual generat in mare parte de contractele cu statul, la finalul anului trecut in conturile celor trei antreprenori au ramas profituri nete de 80 mil. euro.
Contractele cu statul le asigura antreprenorilor romani din constructii profituri de zeci de milioane de euro.
Proiectele de reabilitare de drumuri din tara le-au adus anul trecu