Dezvoltarea capacităţii de leadership, managementul talentelor şi capitalizarea pe imaginea de brand a angajatorilor reprezintă principalele trei preocupări ale HR-ului românesc în perioada crizei, potrivit unui studiu realizat de The Boston Consulting Group (BCG) si de Asociatia Europeană a Managementului Oamenilor (EAPM). De asemenea, dintre cele 21 de provocări identificate de specialiştii în resurse umane din Europa, 7 sunt considerate critice în actualul context economic: manag
Dezvoltarea capacităţii de leadership, managementul talentelor şi capitalizarea pe imaginea de brand a angajatorilor reprezintă principalele trei preocupări ale HR-ului românesc în perioada crizei, potrivit unui studiu realizat de The Boston Consulting Group (BCG) si de Asociatia Europeană a Managementului Oamenilor (EAPM).
De asemenea, dintre cele 21 de provocări identificate de specialiştii în resurse umane din Europa, 7 sunt considerate critice în actualul context economic: managementul talentelor, dezvoltarea abilităţilor de leadership, planificarea strategică a forţei de muncă, implicarea şi motivarea angajaţilor, evaluarea performanţei angajaţilor, managementul schimbării şi consolidarea unor organizaţii centrate pe procese de învăţare continuă.
„Concluziile studiului reconfirmă priorităţile ce ar trebui să stea la baza activităţii departamentelor de HR din orice companie şi reafirmă importanţa strategică a contribuţiei acestora în depăşirea prezenţei perioadei de criză”, a declarat Sorin Faur, membru al HR Club.
Măsuri de reducere a costurilor
Conform studiului, reducerea costurilor cu recrutarea, evenimentele interne şi bonusurile bazate pe performanţă, sunt cele mai comune acţiuni pe care le-ar întreprinde specialiştii de HR, pentru a echilibra costurile în perioada recesiunii.
Disponibilizările bazate pe performanţa individuală au cres