Modelul Dacia a susţinut în 2009 vânzările constructorului Renault, însă creşterea popularităţii acestei maşini, care este destul de ieftină în varianta standard, pune în pericol alte autoturisme mai scumpe ale grupului francez, scrie astăzi Wall Street Journal (WSJ). " Creşterea popularităţii acestor maşini - care nu oferă în pachetul de bază direcţie asistată, geamuri electrice sau aer condiţionat - determină noi dificultăţi pentru alte divizii Renault ", scrie WSJ.
Analiştii susţin că modelul Dacia, care devine şi mai ieftin prin programele de prime de casare, a fixat foarte jos aşteptările legate de preţuri şi a redus vânzările unor modele mai scumpe produse de Renault.
În primele şapte luni din 2009, vânzările Dacia au crescut pe plan mondial cu 18 % faţă de perioada similară din 2008, înregistrând cea mai semnificativă creştere comparativ cu orice alt model. Vânzările Dacia Sandero şi Logan au crescut în iulie cu 58% în Franţa, o piaţă care a înregistrat, în ansamblu, o creştere de 3,1%. Dacia a ocupat în Franţa locul opt în topul mărcilor cu cele mai mari vânzări, depăşind companii precum Fiat SpA şi Nissan Motor Co, aliat al Renault.
În Germania, unde compania nu are concurenţă reală pe segmentul low-cost, vânzările Dacia au crescut cu 346% în primele şase luni ale anului, susţinute de programul de prime de casare, în cadrul căruia subvenţiile au fost mai mari decât în Franţa.
Dacia a ieşit din revizie tehnică
Compania Dacia a reluat astăzi producţia în România, după o întrerupere de patru săptămâni, determinată de efectuarea reviziei tehnice anuale.
Potrivit reprezentanţilor Automobile Dacia, efectele acestei pauze de producţie de aproape o lună nu se vor reflecta în rezultatele financiare ale companiei de la sfârşitul anului, întrucât a fost asigurat un stoc de producţie