Vanzarile record de automobile Dacia sustin incasarile Renault, afectand in acelasi timp evolutia celorlalte branduri, mai scumpe, ale grupului francez.
Vanzarile automobilelor Renault au de suferit din cauza cererii imense inregistrate pentru modelele Dacia, popularitatea tot mai mare a acestor masini, "fara servodirectie, geamuri electrice sau aer conditionat", reprezentand o provocare pentru restul brandurilor detinute de grupul francez care, fiind mai scumpe, nu se vand, scrie The Wall Street Journal, in editia electronica de luni dimineata.
Analistii sunt de parere ca preturile foarte mici ale Daciilor, reduse si mai mult de programele guvernamentale de tipul Rabla, i-au obisnuit pe consumatorii europeni cu automobile ieftine, in timp ce marcile mai scumpe detinute de Renault raman in stocuri.
Dacia, motorul vanzarilor Renault
"Renault vinde multe masini ieftine care nu-i aduc foarte multi bani", crede Paul Newton, analist al pietei auto la IHS Gobal Insight din Londra.
Intr-adevar, vanzarile Dacia au crescut cu 18% in prima jumatate a acestui an, fata de perioada similara din 2008, devenind astfel ce mai bine vanduta marca Renault.
Vanzarile de automobile Dacia Sandero si Logan au crescut cu 58% in Franta, in luna iulie, inregistrand o crestere globala de 3,1%.
In aceste conditii, Dacia s-a clasat pe locul 8 in topul celor mai vandute marci din Franta, surclasand branduri puternice ca Fiat si Nissan.
In Germania, unde grupul Renault nu are niciun concurent real pe segmentul low-cost, vanzarile Dacia au explodat in primele sapte luni ale acestui an, crescand cu 346%, datorita programului Rabla, ce ofera aici prime mai generoase decat in Franta.
La pret de doua roti!
"Exista o cerere imensa. Nu exista un produs echivalent pe piata", spune Guillaum