„Dainik Jagran“ (în traducere, „Adevărul“) este numele celui mai bine vândut cotidian din lume, potrivit unei analize realizate de ziarul „Financial Times“. Unde este publicat? Nicăieri altundeva, decât în India. „Dainik Jagran“ este tipărit în limba hindi, are un tiraj de 17 milioane de exemplare şi are peste 54 de milioane de cititori. O audienţă la care cotidienele autohtone pot doar să viseze.
Ziarele în limba hindi au înregistrat o mare creştere în ultima perioadă, patru dintre cele cinci cele mai citite publicaţii din ţară fiind în hindi, limbă vorbită de 41% din populaţia de 1,2 miliarde a Indiei. „În ultimii trei ani am observat creşterea nivelului de alfabetizare în statele cele mai populate şi mai sărace ale Indiei - Uttar Pradesh şi Bihar“, explică Sanjay Gupta, editor al Dainik Jagran („Adevărul“).
Bani din publicitate
Mai mult, în ciuda economiei afectate de criză, „Dainik Jagran“ a raportat o creştere de 15% a veniturilor din publicitate în ultimul trimestru. Iar valoarea acţiunilor publisherului, Jagran Prakashan, a crescut cu 54% de la începutul anului. Politica şi capitalismul sunt câţiva din factorii care au dus la evoluţia audienţei ziarelor publicate în hindi.
Ziarele în hindi au beneficiat şi de pe urma creşterii ratelor de alfabetizare. Potrivit estimărilor guvernului, numărul indienilor care în prezent ştiu să citească s-a dublat de la 35% în 1976.