În ciuda loviturilor dure aplicate de criza economică, directorul general al agenţiei MediaCity se încăpăţânează să rămână în ring. Gongul final nu a bătut încă. Cum se vede peste un an de zile? O întrebare la care în 2008 ar fi răspuns cu multe planuri de dezvoltare. Acum este mai simplu: un supravieţuitor. Andrei Sandu se numără printre puţinii oameni de afaceri deschişi din business-ul autohton. Nu se ascunde în spatele răspunsurilor evazive, nu se îmbracă în zâmbete de carton. Vineri, la 10:30 dimineaţa, vine la interviu direct dintr-o şedinţă desfăşurată la sediul agenţiei MediaCity. Greutatea problemelor discutate i se citeşte pe faţă.
Înainte de a începe, trimite un mail, după care îşi îndreaptă toată atenţia spre întrebările care i se pun. Lasă deoparte provocările managementului unei agenţii imobiliare în actuala situaţie de piaţă. Deapănă amintiri, glumeşte, râde cu poftă.
Primul său job, după terminarea facultăţii, a fost cel de inginer constructor, domeniu care îl fascina. Doi ani de zile, până la sfârşitul lui 1994, şi-a făcut stagiatura în construcţii. „În iarnă s-a închis şantierul şi am ieşit în piaţă să-mi caut de muncă, pentru că nu aveam bani”, spune amuzat.
După ce a schimbat mai multe joburi în vânzări, a ajuns pe un post de agent imobiliar. „Erau nişte vremuri foarte bune pentru imobiliare. Se dădeau anunţuri gen „vând apartament Sălăjan-Titan-1 Decembrie-Vitan”, iar dedesubt găseai „cumpăr în Sălăjan-Titan-1 Decembrie-Vitan. Se făceau tranzacţii pe bandă rulantă”, povesteşte Sandu. Acesta a fost primul său pas în imobiliare. Unul cu noroc, s-ar putea spune.
Îşi aminteşte cu exactitate care a fost prima afacere încheiată ca agent. Un apartament cu două camere lângă piaţa Sălăjan, vândut cu 7.500 de dolari, din care a încasat un comision de 400 de dolari. „Am făcut în primele trei săptămâni