Autoutilitarele mici, leasing-ul, posibilitatea ca o persoană să cumpere mai multe maşini sau oportunitatea ca firmele să-şi caseze maşinile vechi şi să apară, alături de persoanele fizice, printre destinatarii programului „Rabla” sunt noutăţile celei de-a treia etape a acestuia, care începe astăzi. După ce, în primele două faze, românii nu au cumpărat decât puţin peste jumătate din maşinile disponibile la un preţ mai mic, cu o diferenţă de 3.800 de lei sub
Autoutilitarele mici, leasing-ul, posibilitatea ca o persoană să cumpere mai multe maşini sau oportunitatea ca firmele să-şi caseze maşinile vechi şi să apară, alături de persoanele fizice, printre destinatarii programului „Rabla” sunt noutăţile celei de-a treia etape a acestuia, care începe astăzi.
După ce, în primele două faze, românii nu au cumpărat decât puţin peste jumătate din maşinile disponibile la un preţ mai mic, cu o diferenţă de 3.800 de lei subvenţionată de stat în schimbul casării unei maşini mai vechi, etapa a treia a ediţiei 2009 a programului aduce o serie de noutăţi.
Astfel, potrivit mai multor acte normative intrate deja în vigoare, în program au fost introduse şi autoutilitarele uşoare, de până la 3,5 tone. O altă modificare este eliminarea condiţiei ca o persoană să nu poată cumpăra mai mult de o maşină prin programul „Rabla”.
După mai multe consultări, necesare pentru a găsi o formulă care să nu treacă drept ajutor de stat, ministerul de resort a promovat un alt act normativ prin care 10.000 din totalul de 60.000 de maşini finanţate parţial de stat la cumpărare să fie destinate firmelor.
„Pe mine, ca ministru al Mediului, mă interesează să scot rablele de pe şosele. Nu mă deranjează să dau banii aceia, 3.800 de lei, firmelor”, spunea ministrul Nemirschi înainte de a propune măsura de introducere a firmelor între clienţii programului „Rabla”.
Acum există şi