Adrian Alexandrescu (29 de ani) a renunţat la sfârşitul anului trecut la şefia agenţiei de comunicare directă OgilvyOne pentru a-şi face o fimă. Puţini şi-ar face un business în comunicare într-o perioadă în care clienţii publicitari taie dramatic din bugetele de promovare, dar Alexandrescu a simţit că este loc în piaţă pentru CRM (custome relasionship management).
„Nu sunt neapărat cel care riscă orbeşte. Noi suntem genul de oameni care ţin în bancă o rezervă de bani. Suntem precauţi, nu ne-am făcut credite. Nu risc inutil, dar să fac această firmă nu mi s-a părut un risc“, explică Alexandrescu.
Aşa şi-a făcut fima Interactions, în parteneriat cu HitMail, companie de marketing direct deţinută începând din acest an de către grupul francez Mediapost. O firmă ce-şi propune să transforme consumatorii în „fani”. Şi cam asta face CRM-ul, ţine clienţii aproape de produs, îi informează şi îi fidelizează, folosind drept instrumente newsletterel, site-urile de prezentare (prin care strâng şi bazele de date), precum şi mobile marketing.
Mobexpert, primul client
Alexandrescu nu este omul care să rişte inutil, dar a ştiut că un astfel de serviciu pe mediile digitale are o şansă. De ce? Pentru că în această perioadă clienţii vor începe să caute o alternativă la bannerul clasic.
„Avem un scop foarte clar: să câştigăm consumatori noi pentru clienţii noştri şi să-i ţinem aproape să nu plece la concurenţă“, declară Alexandrescu. Instrumentele pe care le foloseşte sunt internetul şi SMS-ul. Pentru a pune pe picioare Interactions, Alexandrescu a avut o investiţie de 25.000 de euro, bani cu care a contribuit partenerul său, compania HitMail, dar şi din economiile sale (recunoaşte că avea un salariu bun la OgilvyOne!). După opt luni, cifra de afaceri a ajuns la aproape 350.000 de euro.
Adrian Alexandre