Cererea pe piaţa de instalaţii şi obiecte sanitare a avut şi ea de suferit odată cu scăderea pieţei de construcţii. Per ansamblu, scăderea acestei pieţe nu va fi mai mare de maximum 15%, potrivit reprezentanţilor firmelor de profil de pe piaţa autohtonă. „În 2008, piaţa instalaţiilor şi a obiectelor sanitare din România a înregistrat a valoare de peste 1,3 miliarde de euro. În acest an, aceasta va atinge aproximativ un miliard de euro, ceea ce arată o diminuare de aproximativ 15%“, declară Ioana Medrega, specialist marketing divizia ceramice – sanitare a companiei de profil Romstal.
Pentru cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de profil, segmentul căzilor este unul foarte însemnat. „Pentru noi, peste 15% din valoarea vânzărilor diviziei sanitare este reprezentată de căzi simple şi cu hidromasaj, din multitudinea de obiecte sanitare existente“, explică Medrega.
Segmentul economic, cel mai solicitat
Cel mai bine vândute, spune aceasta, sunt căzile simple cu preţuri cuprinse între 339 de lei şi 600 de lei, în funcţie de dimensiuni şi forme. Aceste căzi sunt achiziţionate, în general, pentru amenajarea apartamentelor care nu dispun de băi cu suprafeţe generoase.
„Căzile cu hidromasaj cel mai bine vândute fac parte din segmentul mediu de preţ, aproximativ 2.000 – 3.000 de lei şi sunt în general pe modelul de colţ sau drepte cu dimensiuni mai mari“, spune reprezentantul Romstal. Inclusiv pentru firmele care au introdus de curând în ofertă căzi de baie, acesta este sectorul pe care se bazează considerabil.
„Căzile de baie ocupă un loc important în businessul nostru la nivel internaţional, fiind introduse recent şi pe piaţa locală, unde au fost foarte bine primite de către clienţi. Suntem convinşi că, în cel mai scurt timp, căzile vor deveni un segment semnificativ în portofoliul nostru“, decla