Cu 163 de cai putere, motorul turbodiesel de 1,5 litri şi trei cilindri ce echipează ultimul concept prezentat de inginerii BMW, este mai puternic şi eficient decât actuala generaţie cu capacitate de 2,0 litri şi patru cilindri.356 cai putere din trei propulsoarePropulsorul turbodiesel, situat în partea din spate a maşinii, este însoţit de o pereche de motoare electrice, montate în faţa cuteiei de viteze Getrag în şapte trepte, prezentă şi la modelul M3. Unul din motoarele electr
Cu 163 de cai putere, motorul turbodiesel de 1,5 litri şi trei cilindri ce echipează ultimul concept prezentat de inginerii BMW, este mai puternic şi eficient decât actuala generaţie cu capacitate de 2,0 litri şi patru cilindri.
356 cai putere din trei propulsoare
Propulsorul turbodiesel, situat în partea din spate a maşinii, este însoţit de o pereche de motoare electrice, montate în faţa cuteiei de viteze Getrag în şapte trepte, prezentă şi la modelul M3. Unul din motoarele electrice propulsează roţile din spate, iar celălalt acţionează partea din faţă, prin intermediul unei transmisii cu o singură treaptă.
Motorul electric ce acţionează roţile din spate are 34 CP şi este capabil să producă până la 51 CP pentru o perioadă scurtă de timp. De asemenea, motorul care acţionează asupra roţilor din faţă generează 80 CP şi poate atinge până la 139 cai în scurte impulsuri de putere.
În total, noul hibrid diesel-electric produs de BMW este cotat ca având 356 cai putere, suficient cât să-i permită rivalizarea cu modelul M3 în condiţiile unui consum mediu de combustibil ce ajunge la 3,7 litri/100 km., comparabil cu cel al unui Mini.
Propulsorul turbodiesel va echipa începând cu anul 2011 următoarea serie 1, urmând ca şi alte modele BMW, printre care se numără următoarea serie 3, să adopte noul motor ulterior.
Trasătur