Vanzarile Dacia creeaza dificultati modelelor Renault. Volumul vanzarilor Renault a fost sustinut in acest an de cererea ridicata inregistrata in Europa pentru marca romaneasca low-cost Dacia, insa cresterea popularitatii masinilor ieftine ridica probleme pentru grupul francez, ale carui modele mai scumpe raman fara clienti, considera The Wall Street Journal (WSJ). “Cresterea popularitatii acestor masini, care nu ofera in pachetul de baza directie asistata, geamuri electrice sau aer conditionat, determina noi dificultati pentru alte divizii ale Renault. Analistii considera ca Daciile ieftine, ale caror preturi au fost reduse si mai mult de pachetele guvernamentale de sprijin (gen Programul Rabla – n.red.), au schimbat asteptarile pietei in ceea ce priveste preturile automobilelor si au tras din vanzarile modelelor mai scumpe ale Renault”, semnaleaza WSJ, scrie Gandul.
Romanii economisesc de 662 de ori mai putin decat elvetienii. Romanii se afla la coada clasamentului european privind sumele pe care le obtin din pensiile private. Analistii apreciaza ca suntem fie prea saraci, fie neinformati, fie nu avem incredere in sistemul pensiilor private, comparativ cu situatia din vestul Europei. Acest fapt se reflecta si in ponderea in Produsul Intern Brut a activelor fondurilor de pensii private, adica a bogatiei acestora, care la noi ajunge la 0,18% din PIB, in timp ce in tarile dezvoltate este de 63,4% din PIB, potrivit datelor OECD, organizatie care reprezinta cele mai dezvoltate 30 de state ale lumii. Conform acestora, romanii pun deoparte pentru pensiile private de 662 de ori mai putin decat elvetienii si olandezii si de 53 de ori mai putin decat ungurii. Facem insa mentiunea ca sistemele de pensii private au o lunga istorie in tarile dezvoltate, scrie Gandul.
Personalul din industria mobilei a fost redus, in prima jumatate a anului, cu peste 16.000 de s